5 هیتر تابشی مناسب فضای باز【گرمایش فضای باز】

هیتر تابشی یکی از سیستم های گرمایشی نوین و به روز است که روز به روز استفاده از آن در محیط های مختلف رو به گسترش است. معمولاً در فضاهای باز نیز می توان از برخی هیتر های تابشی استفاده کرد. هیتر های تابشی که در فضای باز استفاده می‌شوند معمولاً کاربرد بسیار زیادی در این خصوص دارند می توانند فضای نسبتاً گسترده ای را نسبت به فضای کوچک گرم کنند.

ما در این مقاله از یوتاب قصد داریم کاربرد هیتر های تابشی برای فضای باز بررسی کنیم و جزئیاتش را نیز مورد بررسی قرار دهیم اگر شما می خواهید تمامی اطلاعات را در این مورد به دست آوری می توان تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

هیتر تابشی برای فضای باز

هیتر تابشی یوتاب مدل UT

شرکت یوتاب یکی از شرکت هایی است که بیش از چندین سال در زمینه تولید و اجرای سیستم های گرمایشی تابشی فعالیت دارد. این شرکت در حال حاضر هیتر های تولیدی خود را ر دو مدل UT و LT به بازار عرضه می کند.

هیتر تابشی مدل UT که یک بخاری تابشی با لوله تابشی U شکل است گرمای زیادی را تولید کرده و کاملا برای گرم کردن فضای باز ساخته شده است.

مدل UT برای تامین انرژی و گرم کردن محیط، به انرژی برق و گاز شهری به صورت همزمان نیاز دارد. این سیستم گرماتاب نیز با استفاده از یک دستگاه مشعل مبدل دار ترموستاتیک با شعله طویل و با سوزاندن مواد احتراقی و پخش آن داخل یک خط لوله U شکل از جنس آلومینایز موجب تولید امواج فروسرخ شده که تابیدن این امواج به سطح اجسام و بدن انسان، گرمایی نظیر نور آفتاب را ایجاد می کند.

این مدل از هیتر های تابشی برای گرمایش کارخانه بزرگ، گرمایش ساختمان های تجاری، انبارهای بزرگ، سوله ها و سالن های بزرگ استفاده کرد.

جدول مقایسه هزینه مصرفی گرم کننده ها

هیترتابشی یوتاب مدل LT

مدل LT هیتر تابشی یوتاب با استفاده از یک خط لوله مستقیم، حرارت تولید شده توسط مشعل را به صمت اجرام و افراد ساتع می کند که این امواج به صورت امواج مادون قرمر بوده و هیج گونه عاملی نمی تواند این نوع گرما را پراکنده کند. این هیتر تابشی که بیشتر مناسب فضاهای نیمه باز مانند تراس یا فضاهای باز کوچک است، حرارت نسبتا کمی تولید می کند. البته کم بودن حرارت تولیدی این هیتر دلیل بر ضعیف بودن آن نیست بلمکه به این خاطر است که حرارت زیاد موجب میشود در فضای گفته شده آسایش حرارتی دچار اختلال شود و هوای محیط بیش از حد گرم شود. از هیتر تابشی به عنوان سیستم گرمایشی بیرون مغازه هم استفاده میشود.

برخی از نمونه کارهای اجرا شده شرکت یوتاب برای فصای باز

مطالب پیشنهادی

آسایش حرارتی یا Thermal comfort چیست؟

HVAC یا گرمایش و تهویه مطبوع چیست؟

5 سیستم گرمایش کارخانه با راندمان بالا در 1401

چرا هیتر های تابشی یوتاب به صرفه است؟

مزایای هیتر های تابشی یوتاب

  • قابل نصب در ارتفاع (تا 15 متر) و عدم اشغال فضای مفید
  • تامین گرمایش مطلوب در محل مورد نظر با استفاده از تابش خورشید مانند (مادون قرمز)
  • عدم نیاز کانال های گرمایشی
  • عدم نیاز به تاسیسات جانبی و موتور خانه
  • دارای مبدل ترموستاتیک برای افزایش بهره وری
  • کنترل هوشمند دمای محیط
  • کاهش مصرف برق تا 90 % و استفاده از گاز طبیعی به عنوان سوخت اصلی
  • کاهش 50 % مصرف سوخت نسبت به سایر سیستم های گرمایشی
  • بازدهی مناسب در نقاط سردسیری کشور
  • راندمان بالا
  • امکان تعیین موضع گرمایشی

     هیتر تابشی لوله‌ای سری U گرماتاب

هیتر های تابشی تنوع زیادی دارند که بسته به نیاز شما و انرژی در دسترس می توانید از آن ها استفاده کنید. یکی دیگر از این هیتر های تابشی که می توانید برای فضای باز استفاده کنید، هیتر تابشی لوله ای U شکل گرماتاب می باشد. این بخاری تابشی نیز با استافده از گاز شهری و برق حرارت مورد نیاز را تولید می کند.

مدل تک لوله ای هیتر های تابشی گرماتاب نیز با نام SL تولید و عرضه می شود که همانند هیتر های یوتاب برای فضای های نیمه باز نیز مفید است. از معایب این نوع هیتر های گرماتاب می توان به مصرف انرژی بالا و صدای زیاد و همچنین نداشتن مبدل حرارتی که موجب کاهش راندمان می شود اشاره کرد.

گرمایش تابشی لوله ای مدل U گرماسان

شرکت گرماسان نیز یکی دیگر از شرکت های تولید کننده هیتر های تابشی می باشد که هیترهای تابشی سقفی خود را در دو مدل U و L تولید و به بازار عرضه می کند.  هیتر های تابشی لوله ای مدل U گرماسان نیز برا استفاده در محیط باز مانند تراس و پیاده رو یا آلاچیق مناسب است.

البته از این مدل هیتر های گرماسان در سالن های ورزشی و صنعتی نیز می توان استفاده کرد. هیتر تابشی سقفی گرماسان نیز با توجه به داشتن مشعل بدون مبدل یکی از هیتر های پر مصرف می باشد و بیشتر حرارت تولید شده این دستگاه های گرمایشی از طریق دودکش به بیرون هدر میرود. یکی دیگر از معایبی که می توان برای این مدل های هیتر تابشی گرماسان نام برد این است که مصرف انرژی این دستگاه ها بالا است.

هیتر تابشی چتری گرماسان

شرکت گرماسان علاوه بر تولید و نصب هیتر های تابشی، هیترهای تابشی چتری را نیز تولید میکند. هیترهای چتری همانطور که در تصویر مشاهده می کنید به صورت ایستاده در محل مورد نظر قرار داده می شوند. این هیتر ها با استفاده از گاز طبیعی و تولید حرارت و انعکاس حرارت تولید شده از طریق رفلکتور چتری، به افراد و اجسام موجود در اطراف آن تابیده می شود.

این نوع هیتر های تابشی به خاطر اندازه کوچک تر و حرارت کمتر، محیط کمی را گرم می کند و برای مثال اگر در محیط باز استفاده شود باید برای هر 5 مترمربع یک دستگاه هیتر چتری قرار داده شود. کوچک بودن این نوع هیتر ها موجب می شود برای فضاهای بزرگ تر نیاز است که تعداد زیادی از این هیتر ها تهیه شود که باعث افزایش هزینه اجرای این نوع گرمایش می باشد.

بهترین هیتر تابشی برای فضای باز

هیتر های تابشی مدل های UT و LT یوتاب یکی از بهترین هیترهایی هستند که می توان در فضای باز نیز از آنها استفاده کرد، علت این امر نیز این است که این هیترها دارای مشعل مبدل دار ترموستاتیک هستند که می توانند کاهش مصرف سوخت 50 درصدی نسبت به سیستم های گرمایشی قدیمی داشته باشند، همچنین 40 درصد مصرف سوخت نیز نسبت به هیترهای تابشی دیگر کمتر است.

تمامی هیتر های تابشی موجود در بازار بیشتر حرارت تولید شده خود را از طریق دودکش و مجرای خریوحج گاز های سمی به بیرون هدایت می کنند. این هدر رفت انرژی موب افزایش هزینه مصرف گاز و برق می شود. اما هیتر های تابشی یوتاب با داشتن این مبدل می توانند گرمای خارج شده از دودکش هیتر های بدون ترکیب دود های حاصل شده، به داخل مشعل بازگردانند و دوباره در گرمایش محیط داخل استفاده کنند. وجود این مبدل باعث افزایش راندمان سیستم و در نتیجه کاهش مصرف برق و گاز می شود.

سخن آخر

فضاهای باز یکی از انواع فضاهایی است که در فصل های سرد نیاز به گرمایش صحیح دارد و به علت باز بودن فضا و پراکنده شدن حرارت تولید شده توسط سیستم ها گرم کننده، نیاز است که در انتخاب نوع گرمایش دقت لازم به عمل آید زیرا انتخاب اشتباه سیستم گرمایشی می تواند موجب اتلاف هزینه و گرما شود.

مناسب ترین سیستم گرمایش برای فضاهای باز، استفاده از هیتر های تابشی به ویژه هیتر های تابشی یوتاب می باشد. علت برتری این هیترها نسبت به سایر هیتر های تابشی، مجهز بودن به مبدل ترموستاتیک و همچنین استفاده از لوله های آلومینایز مقاوم در برابر حرارت زیاد است.

در این مقاله ما هیترهای تابشی برای فضای باز را بررسی کردیم و جزییاتش را نیز برای شما شرح دادیم و همچنین بهترین هیتر های تابشی برای فضای باز را معرفی کردیم. اگر شما هم هیتر های تابشی دیگری را می شناسید که مناسب برای فضاهای باز هستند می توانید در بخش دیدگاه های برای ما ارسال کنید.

  • برچسب ها:

ارسال نظر